1099 წელს იერუსალიმის აღების შემდეგ ჯვაროსნებმა იერუსალიმის სამეფო დააარსეს და წმინდა ქალაქში კათოლიკური ეკლესიები აამოქმედეს. ქართული ჯვრის მონასტრისთვის ხელი არ უხლიათ, რადგან მეფე დავით აღმაშენებელთან ჰქონდათ მჭიდრო პოლიტიკური და სამხედრო კავშირი — ქართველი მეომრები იერუსალიმის აღებაში ეხმარებოდნენ ჯვაროსნებს.
უფრო მეტიც, წმინდა მიწაზე არსებულ სხვა ქართულ სავანეებს ჯვაროსნები დიდ სიმდიდრეს სწირავდნენ, რის გამოც მათ იქაურ ქართულ აღაპებში მოიხსენიებდნენ.
თუმცა, ვინაიდან წერილში მოხსენიებულია დავით აღმაშენებელი და მისი ქვრივი, ზოგ ისტორიკოსს მიაჩნია (სავარაუდოდ სამართლიანადაც), რომ ის არა 1108 წელს, არამედ უფრო გვიანაა დაწერილი, ანუ მას შემდეგ, რაც საქართველოს ტახტზე დემეტრე პირველი ავიდა.
უსტარის ქართულ თარგმანს ისტორიკოს ზურაბ ავალიშვილს დავესესხები:
„...როგორც ბერძენთა და ასურთა ნაწერები გვასწავლიან, ქრისტეს ჯვარი ოთხ ძელთაგან ყოფილა შემდგარი. მათში ერთი ის იყო, რომელზედ პილატემ ზედწერილი დაწერა, მეორე — სად იესო ქრისტეს გაშლილი მკლავნი და ხელები მიმაგრებულ იყო; მესამე, რომელს მისი ტანი ეკიდა, და მეოთხე — რომელში თვით ჯვარი გამაგრებული იყო და რომელიც გვერდის და ფერხთა სისხლის დაღვრით გავლილია და კურთხეული. ხოლო ის ჯვარი, თქვენ რომ გამოგიგზავნეთ, ორი ძელითგან არის გაკეთებული და დავით, მეფე ქართველთა, სანამ ცოცხალი იყო, უაღრეს თაყვანისცემას და სიყვარულს უძღვნიდა, ის დავით, რომელს, მისი წინაპრებივით, კასპიის კარი — გოგსა და მაგოგს რომ ზღუდავს — ეჭირა და დარაჯობდა, რასაც შვილი მისი აქამომდე ასრულებს, ვისი ქვეყანა და სამეფო მედელთ (იგულისხმება მიდია) და სპარსთა წინააღმდეგ ჩვენი, ასე ვთქვათ, წინაბურჯია“.
იმ პერიოდში, სელჩუკებთან ომის მიზეზით, საქართველო ვერ უკავშირდებოდა წმინდა ქალაქს, ქართულ მონასტრებს მატერიალურად ვეღარავინ ეხმარებოდა. დავითის ცოლყოფილმა, ქართველ ბერ-მონაზონთა გადარჩენის მიზნით, დიდძალ თანხად შესთავაზა ჯვარი ჯვაროსნებს. როდესაც ამის შესახებ ევროპაში შეიტყვეს, არნახული ოდენობის შემოწირულობა შეკრიბეს და ქართველი დედოფლისგან შეძენილი წმინდა საგანძური დიდი პატივით დააბრძანეს პარიზში მდებარე ბაზილიკაში, რომლის ადგილზე მოგვიანებით აშენდა პარიზის ღვთისმშობლის დიდებული ტაძარი.
ქრისტე, ესე არს განსასუენებელი ჩემი უკუნითი უკუნისამდე, რამეთუ მთნავს ესე, ამას დავემკვიდრო მე“.